lunes, 4 de mayo de 2020

PARA 3.º LESSON 5

Hello children. Esta semana empezamos la LESSON 5, de la UNIDAD 5
Os recuerdo que tenéis toda la semana hasta el LUNES 11 de mayo para enviarme las tareas, no os olvidéis de poner vuestro nombre y la fecha.


­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
UNIDAD 5   Lesson 5 Vocabulary and Story

Language   Vocabulario 

 Colourful     colorido
 Funny         divertido 
 Noisy          ruidoso
 Lively          amable
 Furry          peludo
 Dangerous  peligroso

Actividad 1

Story and vocabulary presentation: story
Animation

You are going to watch a story animation and you should try to answer the following question at the end: Vais a mirar el vídeo de la animación de la historia, intentad contestar las siguientes preguntas:

What is Mrs Bell’s favourite animal? 
¿Cúal es el animal favorite de la señorita Bell?
(the kitten)

Repeat the vocabulary


Copiar y traducir la historia del class book, (página 52 y 53)




CLASS BOOK



Listen to the story animation (video con animación)
















1 Listen and point.
Transcript

colourful

dangerous

funny

furry

lively

noisy



2 Listen and read  Escucha y lee  Parando en cada frase

Comprehension questions:

1 Where are Ruby and Dylan? (At the Rooftops zoo)

2 True or false. The penguins are furry. (False)

3 True or false. The gorilla is furry. (True)

4 Is Mrs Bell’s favourite animal the rhino? (No, it isn’t.)

5 Where is the kitten? (Under the desk.)

6 True or false. The kitten is funny, noisy and furry. (True)

Las respuestas en rojo no las miréis, son para que luego las corrijáis





ACTIVITY BOOK






Actividad 1

Read the story again. Circle True or False.

Answers
1    True      2 True      3 False     4 True      5 False


Actividad 2

Look and write.
Make three sentences from the adjectives in the box. 
For the first sentence, they find an adjective that describes both animals 
to make a sentence with They’re …
For the second and third sentences, they find a different
adjective for each animal and make sentences with It’s …


Escribir tres frase con los adjetivos de los recuadros. 
Para la primera buscáis un adjetivo que describa los dos animales 
para hacer una frase que empiece con  They are…

Para la segunda, buscáis un adjetivo solo para cada animal, 
para hacer una frase que empice con They are….


Answers
1 They’re lively. It’s dangerous. It’s colourful.
2 They’re funny. It’s lively. It’s furry.
3 They’re colourful It’s dangerous. It’s noisy.
4 They’re lively. It’s dangerous. It’s funny.


Actividad 3

Describe an animal from the unit for the class to guess.
For example:
 It’s dangerous. It isn’t furry. It hasn’t got legs.
(A snake!)




Fichas interactivas

https://es.liveworksheets.com/pa80507ji


https://es.liveworksheets.com/dv332039vq





No hay comentarios:

Publicar un comentario