Os recuerdo que tenéis toda la semana hasta el LUNES 11 de mayo para enviarme las tareas, no os olvidéis de poner vuestro nombre y la fecha.
UNIDAD 5 Lesson 5 Vocabulary and Story
Language Vocabulario
Colourful colorido
Funny divertido
Noisy ruidoso
Lively amable
Furry peludo
Dangerous peligroso
Actividad 1
Story and vocabulary presentation: story
Animation
You are going to watch a story animation and you should try to answer the following question at the end: Vais a mirar el vídeo de la animación de la historia, intentad contestar las siguientes preguntas:
What is Mrs Bell’s favourite animal?
¿Cúal es el animal favorite de la señorita Bell?
(the kitten)
Repeat the vocabulary
Copiar y traducir la historia del class book, (página 52 y 53)
CLASS BOOK
Listen to the story animation (video con animación)
1 Listen and point.
Transcript
colourful
dangerous
funny
furry
lively
noisy
2 Listen and read Escucha y lee Parando en cada frase
Comprehension questions:
1 Where are Ruby and Dylan? (At the Rooftops zoo)
2 True or false. The penguins are furry. (False)
3 True or false. The gorilla is furry. (True)
4 Is Mrs Bell’s favourite animal the rhino? (No, it isn’t.)
5 Where is the kitten? (Under the desk.)
6 True or false. The kitten is funny, noisy and furry. (True)
Las respuestas en rojo no las miréis, son para que luego las corrijáis
ACTIVITY BOOK
Actividad 1
Read the story again. Circle True or False.
Answers
1 True 2 True 3 False 4 True 5 False
Actividad 2
Look and write.
Make three sentences from the adjectives in the box.
For the first sentence, they find an adjective that describes both animals
to make a sentence with They’re …
For the second and third sentences, they find a different
adjective for each animal and make sentences with It’s …
Escribir tres frase con los adjetivos de los recuadros.
Para la primera buscáis un adjetivo que describa los dos animales
para hacer una frase que empiece con They are…
Para la segunda, buscáis un adjetivo solo para cada animal,
para hacer una frase que empice con They are….
Answers
1 They’re lively. It’s dangerous. It’s colourful.
2 They’re funny. It’s lively. It’s furry.
3 They’re colourful It’s dangerous. It’s noisy.
4 They’re lively. It’s dangerous. It’s funny.
Actividad 3
Describe an animal from the unit for the class to guess.
For example:
It’s dangerous. It isn’t furry. It hasn’t got legs.
(A snake!)
Fichas interactivas
https://es.liveworksheets.com/pa80507ji
https://es.liveworksheets.com/dv332039vq
No hay comentarios:
Publicar un comentario